Acţionarii elveţieni ai Carpatair au decis săptămâna trecută majorarea capitalului social al companiei aeriene cu cinci milioane de euro pentru finanţarea programului de restructurare şi modernizare a flotei.
„Decizia acţionarilor Carpatair privind această infuzie de capital a fost condiţionată de reducerea numărului de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Timişoara în favoarea aeroporturilor care respectă şi încurajează libera concurenţă”, a declarat Nicolae Petrov, preşedinte & CEO Carpatair. Carpatair, cu hub la Timişoara, va renunţa la modelul „hub-and-spoke” ( sistem prin care un operator transportă pasagerii la o locaţie centrală, iar de acolo se face legătura spre altă destinaţie) şi se va concentra pe operaţiunile point-to-point (legături directe, fără a mai fi nevoie de escală). Prin urmare, Carpatair nu va mai efectua cursele de pe Aeroportul Timişoara spre Iaşi, Bacău, Chişinău, Craiova, Dusseldorf, Munchen, dar va continua să opereze pe rutele Timişoara-Milano, Roma Fiumicino, Stuttgart şi Veneţia. Vor mai fi menţinute zborurile de la Bacău la Milano şi Roma, de la Chişinău la Roma şi Veneţia, dar şi cele de la Craiova la Roma. Ultimele zboruri pe rutele Iaşi – Timişoara, Bacău-Timişoara şi Craiova-Timişoara, vor fi efectuate până pe data de 21 iunie, inclusiv, după cum reiese din sistemul de rezervări al companiei. Carpatair a renunţat şi la cursele din Timişoara spre Dusseldorf şi Munchen. De asemenea, flota operatorului s-a redus considerabil. Dacă pe site-ul companiei încă figurează o flotă de 12 avioane, săptămâna trecută singurul Boeing B700 – 300 a fost revopsit la Norwich (Marea Britanie) cu numele unei alte companii pe fuselaj: Belavia, din Belarus. În prezent, compania operează zborurile cu trei aeronave Fokker 100 şi patru Saab 2000. Trei incidente aviatice în luna ianuarie a acestui an, plus ratarea aterizării pe aeroportul din Rom