Remus Pricopie, șeful de la Educație, a anunțat că diferențiarea subiectelor la matematică, fizică și chimie pentru elevii de la profilul tehnologic nu este decât primul pas dintr-o serie de modificări menite să schimbe structura Bacalaureatului în profunzime. Sursa: EVZ.RO
„Un elev trebuie să fie evaluat după ceea ce a învăţat, nu după ceea ce nu a învăţat, prin urmare nu exclud ca procesul de diferenţiere a subiectelor de Bac să continue şi ca, la anul, să asistăm la o diferenţiere şi mai mare în cazul învăţământului profesional şi tehnic“, a declarat Pricopie prezent, ieri, la conferinţa “Formarea profesională în industria mobilei: probleme şi soluţii”.
Ministrul a discutat și despre importanța schimbării de mentalitate în rândul celor care cred că doar elevii slabi ar trebui să urmeze ruta învățământului profesional și tehnic.
„Omul trebuie să muncească şi nu este nici o ruşine în asta, în schimb, la noi, există o cultură accentuată a diplomelor, toţi trebuie să avem o facultate terminată.Trebuie să ne aplecăm mai mult asupra conceptului de muncă şi să nu ne fie ruşine. Nu este nicio ruşine să înveţi o profesie din liceu. Suntem în punctul de a semna acorduri de colaborare cu Finlanda şi Austria pe zona aceasta a învăţământului profesional şi tehnic", a spus Pricopie.
Continuă proiectele lui Funeriu
În plus, șeful de la Educație a declarat că are de gând să dezvolte sistemul învățământului dual, patentat în România de Daniel Funeriu, fostul ministru al Educației și care le permite elevilor să facă și școală, dar și practică profesională în firmele de profil.
„Dorim să promovăm învăţământul dual, acel învăţământ în care sunt implicaţi mai mulţi actori: şcoala, comunitate alocală cu nevoile ei din punct de vedere economic şi agenţii economici din fiecare regiune (firmele). În general vorbim de o federaţie de mai multe firme care, împ