Populaţia şcolară a ţării noastre este decimată, anual, de sărăcie, dar şi de ignoranţa autorităţilor. Potrivit celui mai recent studiu Unicef România, copiii „invizibili”, care fie abandonează, fie nici măcar nu mai ajung la şcoală, sunt micuţii de până la zece ani, din mediul rural, în special copiii romi din familii sărace. Potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, băieţii din ciclul primar prezintă o rată a abandonului şcolar mai mare decât fetele de aceeaşi vârstă, dar asta din simplul motiv că fetele nu sunt înscrise deloc la şcoală. Iar numărul micuţilor cu vârsta între 7 şi 10 ani lăsaţi în afara sistemului de învăţământ s-a dublat, practic, în ultimii ani, de la 3,33%, în 2005 la 6,48%, în 2009.
Populaţia şcolară a ţării noastre este decimată, anual, de sărăcie, dar şi de ignoranţa autorităţilor. Potrivit celui mai recent studiu Unicef România, copiii „invizibili”, care fie abandonează, fie nici măcar nu mai ajung la şcoală, sunt micuţii de până la zece ani, din mediul rural, în special copiii romi din familii sărace. Potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, băieţii din ciclul primar prezintă o rată a abandonului şcolar mai mare decât fetele de aceeaşi vârstă, dar asta din simplul motiv că fetele nu sunt înscrise deloc la şcoală. Iar numărul micuţilor cu vârsta între 7 şi 10 ani lăsaţi în afara sistemului de învăţământ s-a dublat, practic, în ultimii ani, de la 3,33%, în 2005 la 6,48%, în 2009.