Primele patru zile din cea de-a XX-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu s-au scurs deja printre reprize de ploaie torențială, spectacole extraordinare, focuri de artifi cii și acrobații spectaculoase în Piața Mare.
1 /.
În acest an, printre tunete şi fulgere iscate din senin şi ploaie cu găleata, micul circ sau invazia extraterestră sau marşul picioroangelor şi fanfara regală din Merchtem şi-au văzut de ale lor.
O armată de bărbaţi şi femei cocoţaţi pe picioroange care au străbătut toată pietonala Nicolae Bălcescu, până aproape de Piaţa Mare, în sunet de fanfară, îmbrăcaţi cu toţii în roşu şi galben, râzând şi făcând cu mâna de la înălţime, în timp ce puţin mai în spate în Piaţă stătea să înceapă un alt spectacol. Ziua, dacă ieşi la o plimbare te întâlneşti cu tot felul de fiinţe colorate, în costume ciudate, peste tot câte un grup de trecători care se opresc şi fac poze sau care se ţin după ei să vadă tot spectacolul. Aceste manifestări outdoor sunt farmecul Festivalului de Teatru de la Sibiu...
Circ şi Divina Comedie
Păsările de Foc au coborât duminică seara peste aceeaşi Piaţă Mare şi le-au dat fiori sutelor de oameni adunaţi acolo, în timp ce, în sala de la Casa Sindicatelor se juca „Divina Comedie”, în regia lui Eimuntas Nekrosius. Aşa e Festivalul de la Sibiu, te face să regreţi de fiecare dată că nu ai darul ubicuităţii. După un slalom între „Continuu” al Sashei Waltz, „Ubu Rege” în regia lui Declan Donnellan, „Circa”, un senzaţional număr de circ-dans-teatru şi „Divina Comedie”, rămân câteva imagini de neuitat.
Un bărbat care escaladează la propriu corpul unei femei urcând încet, cucerind fiecare centimetru din trupul ei, în timp ce ea se ridică de la pământ, susţinându-l, până la ultimul pas, când piciorul lui îi atinge creştetul capului, se înalţă şi rămâne acolo în „Circa”. Dante şi Beatrice regăsindu-s