Volumul „L’Archangélique” de Georges Bataille, ilustrat de pictorul Jacques Herold, a fost o pată de culoare și una dintre piesele de rezistență ale ultimei licitații AraArt
Una dintre piesele cele mai interesante, care au fost vândute la ultima licitaţie AraArt desfăşurată la Casa Capşa, a fost volumul „L’Archangélique” de Georges Bataille, ilustrat de pictorul Jacques Herold (Blumer). O mică bijuterie, volumul a fost scos la licitaţie la preţul de 1500 de euro şi vândut cu 1500 de euro.
O cromolitografie pe hârtie manuală, care conține zece ilustrații la poemele „L’Archangélique” ale lui Georges Bataille, unul dintre cei mai cunoscuți și mai controversați scriitori ai începutului de secol XX la Paris, obiectul este valoros și pentru faptul că letrinele poemelor sunt realizate tot de artistul născut în România, la Piatra Neamț, care a fost unul dintre prietenii lui Brâncuși. Semnătura lui Jacques Herold apare pe copertă, în tuş.
Întâlnirea dintre cei doi artişti, scriitorul Georges Bataille şi pictorul de origine română Jacques Herold, este una dintre cele mai fericite şi mai interesante, pentru că aduce laolaltă două personalităţi care au cochetat în feluri diferite cu suprarealismul şi s-au raportat diferit la acea tumultuoasă perioadă a începutului de secol în capitala Franţei, unde totul părea posibil.
În 1944, când Bataille scria „L’Archangélique”, Jacques Herold trecuse deja prin anii traumatizanți ai războiului, când a fost nevoit să se refugieze, pentru a supraviețui, date fiind originile sale „nesănătoase”. Cu atât mai interesantă este întâlnirea artistică a celor doi, cu cât Georges Bataille, atras iniţial de suprarealism, s-a dezis destul de repede de fondatorul curentului, André Breton, în timp ce Jacques Herold a avut o legătură strânsă cu acesta.
Un amestec de erotism, citit chiar, la acel moment, ca pornografie, de misticism