Seful pilotilor companiei Wizz Air, britanicul David Morgan, a sustinut la Bucuresti o conferinta de presa referitoare la incidentul de sambata dimineata, in care o aeronava Airbus 320, care a decolat din Bucuresti, a aterizat de urgenta pe o singura roata, pe aeroportul Fiumicino din Roma, transmite Mediafax.
Morgan a declarat luni ca aterizarea de urgenta efectuata sambata la Roma a fost una extrem de dificila, dar executia ei a fost ca la carte, compania fiind mandra de echipaj, din care cele patru stewardese erau romance.
Morgan a precizat, la intrebarile jurnalistilor, ca incidentul de sambata a fost singurul de acest fel din istoria companiei.
Acesta a recapitulat evenimentele de la bordul aeronavei, aratand ca inainte de aterizarea programata pe aeroportul Ciampino de la Roma a fost afisat semnalul ca jamba stanga a trenului de aterizare nu este coborata. Seful pilotilor Wizz Air a precizat ca inainte de acest moment nu a existat nicio indicatie ca ar fi ceva in neregula, nici inainte, nici dupa decolare. Astfel, aterizarea a fost amanata si avionul a planat de-a lungul coastei Italiei pana cand echipajul s-a pregatit pentru aterizare, avand la dispozitie doar partea dreapta a trenului de aterizare.
Capitanul aeronavei a decis sa aterizeze pe aeroportul Fiumicino, acesta avand o pista mai lunga decat cea de pe Ciampino, unde trebuia sa aterizeze, si fiind cel mai bine pregatit din zona pentru astfel de situatii. Inainte de aterizare a fost transferata o pare din carburantul din motorul stang al avionului pe partea dreapta, pentru a preveni un incendiu, iar serviciile de interventie din aeroport au fost mobilizate.
Avionul a aterizat pe roata dreapta, inaintand astfel pe pista timp de doi kilometri si s-a oprit pe mijlocul pistei. Pe ultimele sute de ,metri aeronava s-a aplecat pe partea stanga, luand cont