Aterizarea de urgenţă a aeronavei Airbus A320, ce opera pe ruta Bucureşti-Roma sâmbătă dimineaţa, face acum obiectul unei anchete realizate de specialişti din cadrul Autorităţii de Aviaţie Civilă din Italia şi din Ungaria, din specialişti de la compania producătoare Airbus, compania de mentenanţă Lufthansa Tehnik şi Wizz Air.
Valoarea pagubelor suferite de avion în urma aterizării forţate nu este cunoscută încă, potrivit lui David Morgan, şeful piloţilor Wizz Air, venit ieri la Bucureşti alături de Daniel de Carvalho, directorul de comunicare al companiei, pentru a explica ce s-a întâmplat.
Întrebat de ZF care este valoarea contractului de asigurare pe care îl are Wizz Air şi cu ce companie lucrează, oficialii Wizz Air au transmis că această informaţie este confidenţială. La bordul avionului care a aterizat de urgenţă la Roma săptămâna trecută se aflau 165 de pasageri, 4 însoţitoare de bord, românce, pilotul italian şi copilotul croat.
„Înainte de aterizare a fost afişat semnalul că jamba stângă nu este coborâtă. Căpitanul avionului a transferat combustibilul din motorul stâng al avionului, în motorul drept. A fost o aterizare grea, dar pilotul a reuşit să o efectueze. Este prea devreme să spunem care este cauza ce a dus la apariţia acestei probleme, însă în prezent se desfăşoară o anchetă“, a spus David Morgan, menţionând că nu a existat niciun indiciu care să semnaleze această problemă înainte. Aeronava Airbus A320 ieşise din fabrică în urmă cu 13 luni, iar pilotul italian, 49 de ani, Gianluca Rabitti Martini avea 12.000 de ore de zbor la activ.
Ce avioane au mai făcut aterizări de urgenţă din cauza problemelor tehnice
Oficialii companiei Wizz Air au spus că nu s-au mai confruntat cu un astfel de incident. Avioanele companiei aeriene au mai făcut însă aterizări de urgenţă din cauza unor probleme tehnice.