Poșta Română a plătit zeci de milioane de euro pentru echipamente și autovehicule, fără să intre în posesia acestora, și pentru servicii care ar fi trebuit să fi e efectuate gratuit Sursa: CODRIN PRISECARU
Anii 2005 şi 2008 au fost unii extrem de păguboşi pentru Poşta Română. Directorii de la acea vreme ai companiei au semnat numeroase contracte prin care veniturile Poştei au fost cheltuite fără cap. De exemplu, de abia anul acesta se încheie contractul de leasing operaţional cu Porsche Mobility, semnat în 2008 de fostul directorul executiv al Direcţiei de Dezvoltare Strategică din cadrul Poştei, Andrei Marinescu.
Prin acest contract, Poşta s-a obligat să plătească 19,8 milioane de euro plus TVA doar pentru folosirea unor autovehicule.
Simplă închiriere
Anul acesta, la încheierea contractului, Poşta va returna maşinile. Pentru compania de stat ar fi fost mult mai avantajos să cumpere aceste autovehicule, printr-un contract de leasing financiar, nu doar să plătească pentru a le utiliza, spun specialiştii.
Este adevărat că închirierea de maşini a devenit o practică tot mai încetăţenită în rândul companiilor, dar perioada mare a contractului, de şase ani, nu justifica simpla închiriere. Acum, compania va rămâne şi fără autovehicule, şi cu banii daţi.
La fel s-a procedat şi în cazul contractului semnat de directorul general Dan Mihai Toader cu Hewlett Packard. Deşi a plătit 8,5 milioane de euro plus TVA în perioada 2008-2011, la încheierea contractului, Poşta a rămas fără echipamentele IT luate în leasing operaţional, echipamente strategice pentru companie.
Bani pentru ciurucuri
În 2008, Andrei Marinescu a mai semnat, în numele Poştei, un contract pe trei ani, conform căruia SC Promotional Interservice SRL trebuia să ofere companiei de stat servicii de întreţinere şi reparaţii complete pentru maşinile de francat şi maşinile de obl