Airbus şi Boeing s-au poziţionat pentru prezentări importante la Salonul Aeronautic de la Paris, în lupta aprinsă pentru supremaţia pe piaţa avioanelor comerciale
După o zi de la deschiderea Salonului Aeronautic de la Paris, Airbus anunţa o cantitate impresionantă de comenzi, Boeing a contraatacat marţi cu o serie nouă de comenzi şi lansarea aeronavei 787 Dreamliner, 787-10.
Luni, Airbus A380, care s-a luptat de la lansarea sa, a trezit interesul celor de la Doric Lease Corp, compania comandând 20 de aeronave, livrarea lor urmând să aibă loc între 2016-2021. De asemenea, Lufthansa şi International Lease Finance Corp au plasat o comandă combinată de 150 de aeronave Airbus A320NEOs.
Cu toate acestea, evenimentul de la Paris a fost dominat de discuţiile purtate pe fondul noului Airbus A350, care a avut primul zbor vinerea trecută şi este un concurent direct al Boeing Dreamliner787, lansat în 2009, dar care s-a confruntat cu o problemă temporară la începutul acestui an din cauza unei defecţiuni la baterie.
Cu Boeing Dreamliner înapoi în aer, compania a lansat ieri cel mai recent model al său, 787-10 Dreamliner, împreună cu angajamentul deja al achiziţionării a 102 aeronave. Jim McNerny, CEO-ul Boeing, a declarat luni, potrivit CNBC, că problemele Dreamliner nu au afectat achiziţiile.
"Cel mai interesant lucru este că incidentul bateriei nu a afectat orientarea noastră, şi nu va avea niciun impact asupra sistemului nostru de livrare pentru că noi am continuat să producem aeronave şi în timpul în care ne ocupam de această problemă", a spus el.
Boeing a anunţat că Lease Corporation Air (ALC) a fost de acord să cumpere 33 de avioane, comandând 3 avioane 787-9 şi 30 Dreamliner 787-10X. ALC aşteaptă primele livrări de aeronave 787-10xs în 2019.
Cu privire la achiziţionare, preşedintele şi directorul ALC Steven F. Udvar-Hazy a