Google celebreaza azi inceputul editiei cu numarul 100 a Turului Frantei printr-un logo special. Logo-ul Google prezinta doi ciclisti, purtand faimosul tricou galben de lider al clasamentului general, care pedaleaza. Totodata, pe fundal se poate remarca o harta a Frantei. Editia cu numarul 100 a Turului Frantei incepe azi, la Porto Vecchio, in Corsica. Le Tour de France, cunoscut si ca La Grande Boucle (Marea Bucla), a fost organizat pentru prima data in 1903, se desfasoara pe un traseu cu o lungime totala de peste 3.200 de kilometri si dureaza trei saptamani. In prezent, la aceasta competitie participa ciclisti si echipe din intreaga lume.
Turul Frantei este impartit in etape zilnice, iar, la finalul celor trei saptamani, pentru fiecare concurent in parte se cumuleaza timpii obtinuti pe fiecare segment, pentru a se determina castigatorul. Zilnic, ciclistul cu cel mai mic timp acumulat dupa sfarsitul zilei precedente imbraca un tricou galben de lider al clasamentului general.
Traseul competitiei se modifica anual, dar intotdeauna Turul Frantei se incheie la Paris, iar, din 1975, ultima etapa se desfasoara pe bulevardul Champs-Élysées. Primul castigator al competitiei a fost francezul Maurice Garin, iar cele mai multe victorii le-a inregistrat americanul Lance Armstrong.
Acuzatiile de dopaj au marcat Turul Frantei inca de la inceputuri. Astfel, participantii, la primele editii, consumau alcool si foloseau eter pentru a-si reduce durerile, iar, odata cu trecerea anilor, performantele ciclistilor au inceput sa creasca, fapt care a determinat Uniunea Ciclista Internationala, impreuna cu guvernele tarilor implicate, sa adopte politici de combatere a dopajului.
Vineri, Lance Armstrong a declarat intr-un interviu pentru publicatia Le Monde: "Este imposibil sa castigi Turul Frantei fara dopaj, deoarece este o proba de anduranta