Care sunt avantajele competitive ale unei destinaţii turistice din România, faţă de una din Austria sau Bulgaria? Cum ar putea hotelierii români să atragă mai mulţi clienţi, nu doar din ţară, ci şi din străinătate?
Datorită prelungirii vacanţei de 1 mai cu cea de Paşte, mai mulţi români au avut timpul necesar să plece în vacanţă. Aşa se explică faptul că numărul turiştilor sosiţi în unităţile de cazare turistică din România a crescut în luna mai 2013 cu 1% faţă de luna mai 2012, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Numai că, în timp ce numărul turiştilor a crescut, numărul de nopţi petrecute în aceste unităţi a scăzut cu 6,7%. În medie, atât turiştii români, cât şi cei străini au petrecut doar 2 nopţi în hotelurile şi pensiunile din România.
FOTO evz.ro
MINUNILE ROMÂNIEI: Munții Șureanu
În plus, hotelierii români nu reuşesc să îi facă şi pe turiştii străini să viziteze ţara noastră şi, implicit, să le rotunjească veniturile. Înnoptările turiştilor români în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au reprezentat 77,8% din numărul total de înnoptări, în timp ce înnoptările turiştilor străini au reprezentat doar 22,2%, potrivit INS.
Cei mai mulţi turişti care s-au cazat peste noapte în hotelurile şi pensiunile din România sunt cetăţeni ai Uniunii Europene. Totodată, cei mai mulţi dintre aceştia, respective trei sferturi, au optat pentru a se caza în hoteluri. Doar un sfert dintre turiştii străini care ne-au vizitat ţara în luna mai au ales să doarmă în pensiuni sau alte structuri de cazare.
Care sunt avantajelor competitive ale unei destinaţii turistice din România? Care sunt oportunităţile şi provocările pentru dezvoltarea durabilă a turismului? Iată câteva din întrebările la care vor încerca să găsească răspuns specialiştii prezenţi astăzi la Conferinţ