Noua pistă a Aeroportului a ajuns să coste 233 milioane de lei (cu tot cu TVA), după ce licitaţia a fost câştigată cu o ofertă de 137,8 milioane de lei. La preţul acesta se mai adugă şi costurile pentru exproprieri (încă nu s-a stabilit suma), precum şi cele pentru devierea Someşului, de peste 79,2 milioane de lei.
Din 2011, cantitatea lucrărilor la noua pistă a aeroportului a tot crescut, fără ca cineva să simtă obligaţia de a justifica acestă situaţie. În vara anului 2012, la intervenţia presei, s-a explicat că era nevoie de forări suplimentare, din pricina umidităţii solului, astfel că preţul licitat iniţial, de 137, 8 milioane lei, trebuia majorat cu 20%. Forările au ajuns să coste 38,3 milioane de lei (în sensul acesta s-au semnat mai multe acte adiţionale), iar balul de abia acum începe. S-a ajuns la concluzia că, în forma în care a fost prevăzută în studiul de fezabilitate, pista de 2100 de metri n-ar putea funcţiona, astfel că s-au făcut o serie de modificări tehnice, care impun noi lucrări suplimentare.
Necesitatea realizării unei noi piste de aterizare-decolare, de dimenisuni mai mari, care să corespundă cerinţelor companiilor aeriene dar şi nivelului actual de dezvoltare pe care l-a atins aeroportul clujean, a fost transpusă într-un proiect tehnic încă din 2007, când lider al Consiliului Judeţean era liberalul Marius Nicoară. Acesta explica, la momentul respectiv, că actuala pistă a aeroportului, de circa 2.200 de metri, implică anual reparaţii semnificative şi cheltuieli pe măsură, pe lângă faptul că are o capacitate portantă redusă, ceea ce face imposibilă operarea aeronavelor de mari dimensiuni. Societatea IPTANA a realizat un proiect tehnic, într- o primă fază, care prevedea construcţia unei piste de 3.500 de metri.
După un prim eşec al licitaţiei ce viza încredinţarea lucrării, în baza unui credit furnizor, administraţia judeţeană