Opoziţia a solicitat joi Guvernului canadian să consolideze rapid reglementările în domeniul securităţii feroviare în Canada, în urma accidentului de la Lac-Mégantic, în Québec, care "se pare" că s-a soldat cu 50 de morţi, potrivit poliţiei.
Noul Partid Democratic (NPD, stânga) a reclamat "retragerea treptată a vagoanelor (de tip) DOT-111 de la transportul unor materii periculoase şi adoptarea unui calendar în vederea înlocuirii acestora".
O garnitură de 72 de vagoane-cisternă, fără conductor, conţinând câte 100 de tone de petrol fiecare, a deraiat sâmbătă în orăşelul turistic Lac-Mégantic, la aproximativ 250 de kilometri est de Montréal, provocând o deflagraţie uriaşă, al cărei suflu a distrus aproximativ 30 de clădiri şi a determinat evacuarea unei treimi dintre cei 6.000 de locuitori ai localităţii.
Vagoanele respective sunt de "uz general" în America de Nord şi pot transporta atât "ulei, cât şi hidrocarburi", a declarat Ed Belkaloul, conducătorul anchetei în curs efectuate de către Biroul canadian pentru Securitatea Transporturilor.
Ele "nu sunt ca vagoanele de propan, care au pereţi dubli, pentru a rezista la impacturi", dar utilizarea lor nu este "ilegală", a precizat el.
Vagoanele respective constituie aproximativ 69% din flota aflată în circulaţie în Statele Unite în 2011, potrivit unui raport oficial american, care recomanda consolidarea pereţilor acestora, cu scopul de a "minimiza gravitatea accidentelor". Canada a adoptat, între timp, o legislaţie în acest sens, dar numai la înlocuirea acestora.
Potrivit ministrului canadian al Transporturilor Denis Lebel, aproximativ 350.000 dintre cele 500.000 de vagoane-cisternă aflate în serviciu în America de Nord sunt "modele DOT-111". Iar "evenimentul" de la Lac-Mégantic "ne va determina să reevaluăm (...) totul", a anunţat el, în contextul în care tot mai mult petrol este tr