Compania Naţională de Autostrăzi (CNADNR) nu a semnat încă noul contract pentru fi nalizarea lucrărilor la primul lot din autostrada Nădlac-Arad.
După ce a reziliat contractul cu firma lui Nelu Iordache, Romstrade, CNADNR a organizat o nouă licitaţie, pentru a alege un constructor care să finalizeze lucrările la primul lot din autostrada Nădlac-Arad. Până la această dată, instituţia nu a stabilit câştigătorul licitaţiei, deşi a trecut mai mult de o lună de la termenul la care au fost depuse ofertele.
Valoarea maximă estimată de CNADNR pentru cei 22 de kilometri de autostradă este de 365 de milioane de lei, iar construcţia tronsonului ar trebui să fie realizată în 12 luni de la încheierea contractului. În acest context, termenul de finalizare a lucrărilor a ieşit complet din graficul stabilit iniţial.
Contract reziliat
Potrivit acestuia, lucrările urmau să fie finalizate în luna aprilie a acestui an. Însă, contractul încheiat cu firma Romstrade, controlată de Nelu Iordache, a fost reziliat în toamna lui 2012. Decizia a fost luată din cauza faptului că Nelu Iordache, supranumit „regele asfaltului”, a fost acuzat de deturnare de fonduri europene. Prejudiciul se ridică la 25 de milioane de lei din banii alocaţi pentru construirea autostrăzii Nădlac- Arad. De când a preluat contractul şi până la finele lui decembrie 2012, Romstrade executase mai puţin de o cincime din cei 22,2 km din lotul adjudecat.
Insolvenţă istorică
Veştile nu sunt bune nici în ceea ce priveşte lucrările la lotul 2 al autostrăzii. Austriecii de la Alpine Bau finalizaseră, până la începutul acestui an, circa 75% din lucrările la lotul 2 al autostrăzii Nădlac- Arad. La începutul lui mai, stadiul lucrărilor ajunsese la peste 84%. Numai că, în ultimele două luni, lucrările au avansat doar cu 0,25%, potrivit revistei Capital.
Stagnarea lucrărilor a fost cauzată şi de pr