Distrugerea unor echipamente și cabluri în urma lucrărilor de construcție și întreruperile în furnizarea energiei electrice sunt principalele cauze care au afectat furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau retransmisie a programelor audiovizuale pentru cel puțin o ora în cursul anului 2012. Sursa: Libertatea
Durata medie a unui incident a fost de 8,65 ore. Aproximativ jumătate dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgență la numărul 112, se arată într-un studiu realizat de ANCOM.
În total, la nivelul anului 2012, au fost raportate 165 de incidente care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice în anul 2012. Majoritatea acestora, respectiv 60%, au fost determinate de cauze externe, cum au fost lucrări de construcție și întreruperi în furnizarea energiei electrice, fenomene naturale sau furturi de cabluri. Aproximativ 40% din incidente au fost cauzate de defecțiuni ale echipamentelor, erori de software, erori umane, deci cad în sarcina furnizorilor.
Din incidentele determinate de cauze externe, circa 39% au fost generate în mod accidental, prin distrugerea unor echipamente și cabluri în urma unor lucrări de construcție sau prin întreruperea furnizării energiei electrice. Aproximativ 37% dintre incidente au fost cauzate de erori de sistem de tipul erori software, blocarea sau defectarea unor echipamente, erori de configurare, congestii în rețea, restul incidentelor fiind generate de fenomene naturale, acțiuni rău intenționate și erori umane.
Numărul mediu estimativ de conexiuni afectate de fiecare incident produs în anul 2012 a fost de 72.224 de conexiuni, iar incidentele au afectat în total aproximativ 12 milioane de conexiuni. Cele mai multe incidente au afectat serviciile de telefonie fixă sau cu mobilitate limitată și servi