Românii nu se mai înghesuie să cumpere autoturisme anul acesta, nici chiar atunci când e vorba de autovehicule second hand, din cauza taxei de mediu.
În 2013, vânzările de pe piaţa autovehiculelor second hand sunt în scădere, ca urmare a introducerii timbrului de mediu. Pe acest segment al pieţei, se va înregistra o scădere de circa 15-20% în 2013, comparativ cu 2012. Astfel, media autorismelor second hand vândute într-o lună, fie că vorbim de autovehicule rulate aduse din străinătate sau de cele scoase pe piaţă de proprietari români, va fi de 30.000 de unităţi pe lună, în perioada următoare, potrivit estimărilor autovit.ro.
Acest declin a fost cauzat de introducerea taxei de mediu. Pe de o parte, cei interesaţi de achiziţia unei maşini second hand se gândesc că trebuie să plătească această taxă şi amână investiţia. Pe de altă parte, proprietarii aşteaptă fie reducerea, fie eliminarea taxei, înainte de a-şi mai vine autoturismele.
Cât costă o maşină second hand?
Cel mai bine vândute modele pe piaţa second hand sunt Volkswagen Golf, Opel Astra, Dacia Logan, Ford Fiesta şi Skoda Octavia, potrivit datelor furnizate de jucătorii din piaţă. Preţul unui autoturism Volkswagen Golf variază de la sub 3.000 de euro, pentru modele fabricate în jurul anului 2002, la peste 10.000 de euro, pentru cele din 2011, potrivit anunţurilor publicate pe portalurile de profil.
Un Opel Astra din 2002 poate fi cumpărat cu circa 2.500 de euro, în vreme ce pentru un model fabricat în 2011 proprietarii cer o sumă ce variază în jurul valorii de 10.000 de euro. Pretenţiile proprietarilor de autoturisme Dacia Logan sunt mai mici. Astfel, un autorism de acest tip fabricat în 2007 poate fi cumpărat cu aproximativ 1.000 de euro, în vreme ce preţul unui Logan care a ieşit pe porţile fabricii în 2012, dar rulat de proprietar, urcă la peste 7.800 de euro.
Declinul continu