Din relaţia companie de asigurări-client-service auto, asigurătorul iese mereu în avantaj, în detrimentul celorlalţi doi. Sursa: EVZ
Şoferii care au RCA, dar au avut ghinionul să ajungă cu maşina în service după un accident, se trezesc că asigurătorii le pun beţe în roate, chiar dacă au achitat prima de asigurare. Cel mai adesea, inspectorii de daună le recomandă să îşi repare maşina la un service agreat de compania pentru care lucrează, însă calitatea lucrărilor nu este întotdeauna la nivelul aşteptărilor clienţilor.
Manipularea clienţilor
De regulă, pentru a diminua costurile aferente plăţii despăgubirilor pe RCA, societăţile de asigurări manipulează clienţii. Practic, inspectorii de daună sunt instruiţi să recomande ca reparaţiile să fie făcute în service-uri agreate de compania care a subscris poliţa de asigurare. Clienţilor li se spune că, dacă îşi vor repara maşina în afara service-urilor agreate de către asigurător, vor avea probleme cu plata daunelor şi că vor trebui să îşi achite din propriul buzunar reparaţiile, urmând ca societăţile de asigurări să evalueze după propriul lor sistem valoarea reparaţiilor şi apoi să decidă cât vor plăti din acea sumă.
Asigurătorul, mereu pe plus
Numai că, în cazul centrelor de reparaţii agreate de compania de asigurări, principalul criteriu de care se ţine cont este ca preţul reparaţiilor să fie cât mai scăzut, ne-a precizat Cristian Muntean, directorul Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI). Acest fapt generează avantaje pentru asigurător, dar este păgubos pentru service şi pentru şoferi. Pe de o parte, dacă serviceul nu obligă compania de asigurări să scoată prea mulţi bani din buzunar, atunci rămâne pe lista celor agreaţi şi va primi în continuare clienţi. Însă, dacă reparaţiile sunt făcute de mântuială şi cu piese de proastă calitate, reclamaţiile vor trebui soluţionate tot