Începând cu data de 19 iulie, nicio locuinţă nu va mai putea fi vândută sau închiriată fără un certificat de performanţă energetică. Proprietarul are obligaţia să transmită certificatul, în original, noului proprietar, la încheierea contractului de vânzare-cumpărare. Dacă vor încheia contracte în lipsa acestui certificat, ele ar putea fi anulate. În judeţul Gorj au fost autorizaţi 24 de auditori energetici.
În certificatul de performanţă energetică se menţionează dacă locuinţa este izolată termic sau nu şi în ce clasă de eficienţă energetică se încadrează imobilul. Certificatul se atribuie clădirilor care se construiesc, se vând, se închiriază sau se supun unor renovări majore. În conformitate cu noile reglementări, proprietarul sau administratorul unei clădiri este obligat să prezinte potenţialilor cumpărători sau chiriaşi, anterior semnării contractului, o copie a acestui certificat energetic care să ateste performanţa clădirii din punct de vedere energetic. În momentul semnării contractului, proprietarii sunt obligaţi să înmâneze acest certificat, în original, cumpărătorului. Contractele de vânzare-cumpărare, încheiate în lipsa certificatului, sunt supuse nulităţii, putând fi anulate şi atacate în instanţă de către părţile care au încheiat contractul sau de către terţi. Profesor de la UCB, auditor energetic
Certificatul care atestă performanţa energetică a clădirilor este elaborat şi eliberat de către un auditor energetic pentru clădiri, la solicitarea investitorului, proprietarului sau administratorului clădirii. În baza unui certificat atestat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, auditorul are statutul de a realiza auditul energetic pentru clădiri, să întocmească certificatul de performanţă şi raportul de audit energetic. Conform site-ului Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, până la data de 8 iul