Premierul victor Ponta a precizat că, până acum, nu a sesizat nicio problemă în privatizarea CFR Marfă, iar, dacă Gruia Stoica nu va vira banii în contul statului în termen de 60 de zile, atunci statul va rămâne unicul acționar al companiei feroviare. Sursa: Niculae Dirdiiac
Procedura de licitație pentru vânzarea unui pachet de 51% din acțiunile CFR Marfă s-a încheiat pe 20 iunie 2013, când Grup Feroviar Român (GFR), controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat câştigător. Compania, singura rămasă în cursă după descalificarea OnmiTrax și retragerea Transferoviar, a oferit 202 milioane de euro pentru preluarea CFR Marfă, sumă mai mare decât prețul stabilit de Ministerul transporturilor, de 180 de milioane de euro. Totodată, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei pentru redresarea CFR Marfă.
Numai că până la această dată, contractul de privatizare nu a fost încă semnat.
„Până astăzi nu e nimic în neregulă şi lucrurile au fost confirmate de consultanţi internaţionali, de partenerii noştri internaţionali, care au considerat-o o procedură corectă, altfel n-am fi intrat în boardul FMI. Nu m-ar mira, însă, în buna tradiţie a activităţii domnului Băsescu, să se trezească firma sau proprietarul firmei cu ceva dosare penale. Aceasta e tradiţia: cine îl supără pe domnul Băsescu se face cu câte un dosar penal, dar cred că ne-am obişnuit cu toţii să trăim cu chestia asta. Avem destule dosare făcute la sugestia televizată a preşedintelui. Trebuie să mergem mai departe, să-l lăsăm să creeze cât mai puţine daune. A creat deja de nouă ani foarte multe daune României”, a declarat premierul Victor Ponta, în cadrul unei emisiuni difuzate de România TV.
Pe piață au apărut deja speculații cu privire la faptul că Gruia Stoica nu ar deține suma necesară pentru achiziția pachetului majoritar de acțiuni al CFR M