* Dorin Odiaţiu: "Evaluăm posibilitatea contestării în justiţie a acestei decizii"
Autoritatea de reglementare în comunicaţii, ANCOM, a amendat Orange România cu 20.000 lei pentru că nu a comunicat abonaţilor că pot denunţa unilateral unele contracte, în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractele fără plata penalităţilor de reziliere, măsura fiind contestată de companie.
"În urma unor sesizări primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de încheiere de către Orange România a unor contracte la distanţă, ANCOM a desfăşurat o inves¬tigaţie şi a constatat că operatorul de telefonie mobilă nu a comunicat clienţilor, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informaţii privind data la care este considerat încheiat contractul, precum şi faptul că au dreptul să denunţe acel contract în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii contractului sau a livrării echipamentului, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri şi fără invocarea vreunui motiv, aşa cum prevede OUG 111/2011 privind comunicaţiile electronice", se arată într-un comunicat al ANCOM.
"Decizia este surprinzătoare, având în vedere explicaţiile oferite anterior autorităţii de Orange România pe marginea acestui subiect. În consecinţă, evaluăm posibilitatea contestării în justiţie a acestei decizii", a declarat directorul Public Affairs, Wholesale&Partnerships al Orange România, Dorin Odiaţiu, citat de Mediafax.
Orange România este parte a grupului francez de telecomunicaţii Orange şi este cel mai mare operator local de telefonie mobilă în funcţie de cifra de afaceri şi numărul de clienţi la finele anului 2012.
Odată cu livrarea echipamentului, clienţii Orange România au primit şi semnat contractul. Ulterior activării abona