* Update 14:31
Preşedintele ţării a motivat convocarea şedinţei CSAT: "Din păcate, la câteva ore după plecarea în concediu a domnului prim ministru, spun < din păcate >, la câteva ore după plecarea în concediu, secretariatul general a transmis o adresă prin care înainta solicitarea premierului, de a se pune pe ordinea de zi hotărârea cu privire la privatizarea CFR".
"Ştiind foarte bine timingul, guvernul s-a angajat să finalizeze privatizarea până la finele lui septembrie. Ştiind acest angajament, am convocat de urgenţă şedinţa CSAT mai ales că nu se cerea nimic altceva decât punerea pe ordinea de zi. În adresa de înaintare, ca şi în scrisoarea nedatată a premierului, care mie îmi arată că deliberat a vrut să plece în concediu şi pe urmă să trimită SGG adresa - ceea ce nu e cel mai frumos lucru, dar mergem înainte de dragul coabitării - în această scrisoare solicitarea de punere pe ordinea de zi e în baza articolului numărul 4, litera d, din legea 415/2002", a continuat preşedintele.
* Update 14:25
Traian Băsescu a precizat că nu înţelege motivul pentru care s-a preferat implicarea CSAT în procesul de privatizare a CFR Marfă, "când cel care avea atribuţiuni era câştigătorul lăudat de fostul ministru al Transporturilor şi de Victor Ponta. Constat că unii politicieni ajung să fugă de succes".
Acesta a adăugat: "Singurii precauţi am fost eu şi CSAT şi nu înţeleg de ce se vrea să luăm succesul lui Victor Ponta. CSAT şi-a încheiat misiunea în 5 februarie 2013, când prin hotărârea 23 a avizat strategia de privatizare".
"Strategia a fost avizată strict din punct de vedere al atribuţiunilor CSAT. În hotărâre se observă că avizează strategia, cum a fost propusă. La punctul doi stabileşte că Ministerul Transporturilor sunt responsabili de ducerea procesului de privatizare la finalizare, iar la punctul 3 se explicitează exact ce a avizat CSAT