După premiera mondială a primului model electric al mărcii - BMW i3, următorul pas al BMW Group va fi extinderea cu un model sport, BMW i8. Acest model hibrid plug-in este cea mai avansată maşină sport a momentului, care extinde filosofia de bază a dezvoltării durabile BMW i spre un nou segment auto.
1 /.
Revoluţionarul i8 este combinaţia perfectă între performanţele dinamice de maşină sport şi consumul de model de clasă mică, susţin nemţii de la BMW.
Caroserie uşoară şi optimizată aerodinamic, tehnologie de propulsie electrică BMW eDrive, motor turbo compact pe benzină de 1,5 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi gestiune inteligentă a energiei - prin combinarea acestora BMW i8 marchează o nouă etapă în evoluţia strategiei Efficient Dynamics.
Datorită celulei pasagerilor din fibră de carbon CFRP, BMW i8 are o masă deosebit de mică pentru un automobil hibrid plug-in.
Componentele principale sunt modulul Drive din aluminiu - încorporează motorul cu ardere internă şi electromotorul, acumulatorul, electronica de putere şi componentele şasiului, alături de funcţiile structurale şi de protecţie în caz de accident - şi modulul Life - cuprinde, în principal, celula CFRP a pasagerilor (2+2 locuri).
Datorită acestei arhitecturi, BMW i8 dispune de un centru de greutate foarte jos şi un raport aproape perfect (50:50) al distribuţiei maselor pe cele două punţi – doi factori care asigură agilitatea modelului.
Motorul pe benzină, care dezvoltă 170 kW/231 CP, îşi transferă puterea spre puntea spate, în timp ce electromotorul de 96 kW/131 CP acţionează puntea faţă. Această configuraţie oferă o autonomie în regim exclusiv electric de până la 35 de kilometri şi o viteză maximă de 120 km/h.
Puntea spate a BMW i8 este propulsată de motorul pe benzină prin intermediul unei transmisii automate cu şa