Noul lungmetraj al regizorului român Corneliu Porumboiu va diviza probabil şi mai mult publicul decât precedentele sale două filme, însă ”Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism”, un film 'aproape extraordinar', ar trebui totuşi să se dovedească atrăgător pentru festivaluri şi cinefili, scrie vineri Hollywood Reporter.
Proiectat în premieră mondială în competiţia Festivalului de Film de la Locarno (7-17 august), 'Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism' spune povestea unui regizor de film care începe o aventură cu o actriţă într-un rol secundar şi apoi decide să scrie în ultimul moment o scenă nud pentru ea.
În acest al treilea lungmetraj al său, Corneliu Porumboiu "ia din nou o premisă aparent stereotipică şi începe cu atenţie să o răstoarne prin logică, umor absurd şi consumarea a numeroase ţigări".
Debutul regizorului, 'A fost sau n-a fost?', premiat cu Camera d'Or la Cannes, şi al doilea său film, 'Poliţist, adjectiv', "investigau cuvintele şi sensurile", însă cel mai nou lungmetraj "explorează în schimb gramatica filmului", iar "cadrele lungi, aproape imobile - marcă înregistrată a cineastului - sunt împinse la o nouă extremă", întregul proiect de 89 de minute având mai puţin de 20 de cadre, mai scrie Hollywood Reporter.
Publicaţia notează de asemenea că filmul, cu al său titlu absurd, va diviza probabil şi mai mult publicul decât precedentele lungmetraje ale lui Porumboiu. Un film 'aproape extraordinar', 'Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism' ar trebui totuşi să fie atrăgător pentru "festivaluri şi cinefilii familiari cu Noul Val din România sau atraşi de subiectul centrat pe film şi de execuţia riguroasă", adaugă sursa citată.
Hollywood Reporter mai observă că lungmetrajul lui Porumboiu, unul din puţinele filme de la Locarno turnate şi proiectate pe peliculă de 3