Pentru al patrulea an consecutiv, pe la terasa D'Arc pe mal din Timişoara se sărbătoreşte Ziua Marinei. Bega este primul canal navigabil din România, construit între anii 1728 şi 1760
În 2010, de Ziua Marinei s-a sărbătorit 150 de ani de la atestarea documentară a portului Timişoara, în 2011 225 de ani de la reglementarea navigaţiei şi comerţului pe Bega, iar în 2012 s-a amintit de 280 de ani de la prima cursă Timişoara-Pancevo, pe canalul Bega. Anul acesta, organizatorii au ales să sărbătorească 100 de ani de la terminarea Podului Eposcopal.
Ziua Marinei la Timişoara şi-a deschis oficial porţile pe malul Begăi în zona vaporului D'Arc, sub Podul Tinereţii cu un ceremonial militar la care au fost prezente Garda de Onoare şi fanfara militară a Brigazii 18 Infanterie Banat.
După prezentarea Onorului şi salutarea Drapelului de luptă, a avut loc dezvelirea unei placuţe comemorative dedicate aniversării a 100 de ani de la construirea Podului Tinereţii şi lăsarea la apă a ancorei de flori, în memoria eroilor marinari, concert susţinut de Fanfara Garnizoanei Timişoara.
Povestea podului care a rămas fără statui
Podul Episcopal – (Püspökhíd, după denumirea originală), astăzi Podul Tinereţii a fost contruit între anii 1912 – 1913, pe actualul amplasament al podului existând deja înainte de anul 1848 un pod de lemn. Proiectantul podului a fost arhitectul budapestan Gerster Kalman, iar pentru realizarea podului s-au 150.000 de coroane.
Acest pod ar fi trebuit să fie un “pod Carol în miniatură”. După modelul vestitului pod Carol din Praga, locuitorii oraşului au dorit să amplaseze la fiecare capăt al podului câte două statui, reprezentând patru mari episcopi ai Timişoarei.
Episcopii care ar fi trebuit să apară pe pod sunt: Sf. Gerard, primul episcop dal Episcopiei Cenad (1030), Iosif Lonovics - fon