Evaluata la 18 miliarde de euro, industria bunurilor de larg consum a experimentat in cei cinci ani de criza financiara o scadere abrupta a puterii de cumparare a romanilor, care s-a reflectat implicit si in in profiturile principalelor companii din domeniu.
Factura pe care FMCG (piaţa „Fast-moving consumer goods”) o are de platit nu arata deloc bine: 21 de fabrici au fost inchise si peste 1.500 de angajati si-au pierdut locurile munca, arata o analiza din seria de articole Wall-Street.ro "5 ani de criza". Vestile bune sunt putine.
Daca anul acesta s-a remarcat pana in prezent printr-un singur anunt negativ venit din partea proprietarului Napolact care a decis sa inchida fabrica din comuna Taga unde era produsa branza de Nasal (cu 15 angajati disponibilizati), istoricul inchiderilor de unitati in piata bunurilor de larg consum este sumbru.
De departe cea mai afectata industrie a fost cea a berii, unde in decursul celor cinci ani de criza atat producatori locali cat si jucatori internationali au inchis mai multe unitati de productie. Asa se face ca din 1994, cand existau 125 de centre de productie in Romania, au fost inchise peste 100, astfel ca, in prezent mai sunt doar 20 de fabrici. Cel mai negru an pentru aceasta industrie a fost 2010 cand productia s-a oprit pe rand in Hateg (Heineken – 100 angajati), Blaj (Bergenbier – 172 angajati) si Cluj (Ursus – 150 angajati). Prima veste proasta a aparut insa din 2008, cand Albrau a inchis fabrica de la Iasi, lasand pe drumuri 120 de angajati.
Wall-street.ro prezintă lista neagra a inchiderilor din FMCG