Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, vrea să cumpere un soft cu ajutorul căruia să poată monitoriza petițiile cetățenilor, iar bucureștenii își vor putea monitoriza traseul plângerii depuse. Numai că, ideea edilului nu este agreată de mai mulți aleși generali, care sunt de părere că softul este prea scump. Sursa: LIBERTATEA
Sorin Oprescu le cere, pentru a doua oară, aleșilor generali să aprobe cumpărararea softului, după ce în ultima ședință a Consiliului General al Capitalei aleșii au respins propunerea de achiziționarea lui, pe motiv că este prea scump.
„Trebuie să primi niște lămuriri și vedem după dacă vom vota sau nu. Am cerut sumele defalcate, le-am primit, iar mâine am solicitat să ni se explice mai detaliat în cadrul Comisiei Tehnice de buget a CGMB-ului. Apoi vom stabili cât de oportună este achiziția”, a explicat, pentru EVZ, liderul PNL din Consiliul General, Cornel Pieptea.
Un alt ales general a explicat că nu înțelege ce poate să facă un soft de costă atâția bani: „Ce face de costă atât, rezolvă singur problemele bucureștenilor?!”.
Potrivit proiectului de hotărâre propus de Sorin Oprescu și care a fost respins în ultima ședință a Consiliului, softul ar urma să coste aproape două milioane de euro, iar banii vor fi cheltuiți pentru achiziționarea tehnologiei, dar și pentru instruirea personalului care va gestiona sistemul.
În expunerea de motive a proiectului, edilul a motivat necesitatea cumpărării softului prin faptul că cel actul în care se înregistrează petițiile este vechi și nu mai face față.