Încrederea companiilor şi populaţiei în economie a variat nesemnificativ în România în august, cu evoluţii uşor pozitive în industrie şi servicii, dar negative în cazul consumatorilor casnici şi în sectorul retail, în timp ce indicii încrederii din zona euro au urcat la maximul ultimilor doi ani.
Astfel, indicele încrederii în economie a scăzut în România, în luna august, la 95,6, de la 95,7 în iulie, potrivit datelor anunţate vineri de Comisia Europeană, elaborate în urma unui sondaj în rândul companiilor şi consumatorilor.
Indicatorul a crescut uşor în industrie şi servicii, pe fondul îmbunătăţirii situaţiei economice din zona euro, care a ieşit în trimestrul al doilea dintr-o recesiune prelungită.
Totodată, indicii au evoluat negativ în zona consumatorilor şi în sectorul retail, reflectând cererea internă slabă.
Economia zonei euro a crescut cu 0,3% în trimestrul al doilea faţă de primele trei luni ale anului, după un an şi jumătate de contracţie, iar datele economice apărute ulterior au întărit percepţia că revenirea accelerează. Cu toate acestea, Europa continuă să se lupte cu efectele crizei financiare şi declinului economic, cu un şomaj de peste 12% şi recesiune în statele din sud.
"Având în vedere cifrele pentru iulie şi august, zona euro a crescut probabil cu 0,4% în trimestrul al treilea. Întrebarea cheie pentru 2014 este dacă revenirea este sustenabilă", comentează pentru Bloomberg un analist al băncii Macquarie Securities.
Moneda euro s-a apreciat uşor faţă de dolar după apariţia raportului privind încrederea în conomie, la 1,3248 dolari/euro.
Încrederea companiilor şi populaţiei în economie a variat nesemnificativ în România în august, cu evoluţii uşor pozitive în industrie şi servicii, dar negative în cazul consumatorilor casnici şi în sectorul retail, în timp ce indicii încrederii din zona euro au urcat l