Constructorul nipon Mazda a reinventat compacta mărcii folosindu-se de filosofia KODO şi gama de tehnologii SKYACTIV, ambele debutate pe sora mai mare Mazda6 şi se pregăteşte să comercializeze noul model şi în ţara noastră. Preţul de pornire este de 14.990 euro cu toate taxele incluse.
După cum era de aşteptat, Mazda va comercializa ambele variante ale modelului, hatchback şi sedan, la acelaşi preţ. În acest fel, marca japoneză speră să stimuleze achiziţionarea de automobile, lăsând alegerea între cele două variante la dispoziţia clientului, în funcţie doar de preferinţe, nu de preţ.
Noua Mazda3 este diponibilă în 5 niveluri de echipare: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution şi Revolution TOP. Estimările mărcii dau versiunea Challenge drept cea mai atractivă pentru piaţa din România, datorită pachetului generos de dotări, ce include sistemul i-STOP, computer de bord, conectivitate Bluetooth cu comandă vocală, jante de aliaj de 16 inci, proiectoare de ceaţă, pilot automat, display color tactil de 7 inch, sistem audio şi conectivitate USB, comenzi audio pe volan, buton rotativ de comandă HMI, oglinzi electrice, geamuri electrice faţă-spate, climatizare automată bi-zonă, volan şi manete schimbător şi frână îmbrăcate în piele, buton de pornire pentru motor, scaune cu sistem ISOFIX, asistent de frânare inteligent de oraş (SCBS), sisteme de asistenţă la plecarea din rampă şi de monitorizare a presiunii în pneuri, ABS, EBD, DSC (sistem de control al stabilitatii dinamice) şi 6 airbag-uri.
Din lista de opţionale disponibile pe variantele superioare enumerăm jante de aliaj de 18 inci, faruri Bi-Xenon, stopuri şi poziţii cu led, senzori de parcare faţă-spate, faruri adaptive, sistem audio BOSE cu 9 difuzoare, head-up display, scaune faţă încălzite, tapiterie din piele şi sistemele de siguranţă RVM, pentru monitorizarea părţii din spate, LDWS, de avertiza