Şi Costel Avram şi „Rosa Multiflora” / Sunt alături de proiectul nostru editorial
În martie 1924 demarează lucrările la Bumbeşti-Livezeni. Demersul iniţiat de guvernul liberal continuă cu sinuozităţi în epoca interbelică, dar şi în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, când la lucrări muncesc şi deţinuţii din lagărul Tg. Jiu.
În 1934, Grupul „Lupeni” al Soc. Petroşani este însărcinat cu realizarea construcţiei căii ferate Livezeni-Bumbeşti. În toamna anului 1941, primii 8 km au fost răpuşi, calea ferată ajungând de la Bumbeşti-Jiu în staţia Meri. Lucrările continuă şi după 23 august 1944. Astfel, pe la mijlocul anului 1947 erau construiţi 5 km de calea ferată dinspre Livezeni şi 9 km dinspre Bumbeşti-Jiu. La 1 aprilie 1948 se înfiinţează Şantierul Naţional „Gheorghe Gheorghiu-Dej” Filiaşi-Bumbeşti-Livezeni. Inaugurarea are loc la 1 noiembrie 1948, în prezenţa lui Gheorghe Gheorghiu-Dej. Au fost construite 39 de tunele (7,8 km), 27 de viaducte (circa 1 km lungime), 8 poduri (730 m), 5 staţii CFR.
În volumul aflat în lucru am pus în oglindă relatările din presa vremii şi informările Siguranţei. Dacă materialele de presă debordau de un limbaj apoteotic-victorios, informările Siguranţei erau exact invers, devoalând nemulţumirile brigadierilor. Am mers mai departe, şi am analizat şi alte tehnici de manipulare propagandistică folosite prin presă. Ce a ieşit veţi putea citi în volumul „Bumbeşti–Livezeni între propagandă, politică şi… Siguranţă”. A cărei apariţie va fi susţinută şi de Costel Avram şi de Asociaţia „Rosa Multiflora” şi, bineînţeles, şi de alţi prieteni ai noştri.
Februarie 1948
Niţică propagandă
După ce am aflat câteva amănunte din viaţa reală şi… subterană a şantierului, ieşim puţin la suprafaţă şi luăm o gură de… plumb. Căci aşa mirosea presa în anii aceia - datorită condiţiilor tipografi