Pentru prima oară, Palatul Justiţiei a găzduit luni-seară un concert extraordinar, cu unul dintre cei mai mari violonişti ai lumii, Pinchas Zukerman, în cadrul Festivalului „George Enescu“.
Luni a avut loc o premieră în lumea judiciară surprinzătoare pentru mulţi: un trio ad-hoc format din mari muzicieni canadieni: Pinchas Zukerman (vioară), Amanda Forsyth (violoncel, soţia lui Zukerman) şi Angela Cheng (pian) au interpretat, de la ora 20.00, la Palatul de Justiţie, un program muzical de excepţie. Magistrat de profesie, Robert Cazanciuc (41 de ani) este ministru al Justiţiei din aprilie 2013. Într-un interviu acordat suplimentului Festivalului „Enescu“, ministrul spune că ideea de a introduce Palatul Justiţiei pe agenda Festivalului „George Enescu“ a pornit de la „dorinţa de a asocia două simboluri cu încărcătură puternică“.
Aţi înscris Palatul de Justiţie, un loc cunoscut mai degrabă pentru procese, pe harta Bucureştiului Creativ, pe care îl pune în lumină Festivalul „Enescu“ în acest an. De ce acest concert la Palatul Justiţiei? Ce mesaj vreţi să transmiteţi?
Derulăm un proiect prin care încercăm să aducem în atenţia opiniei publice 27 de clădiri de patrimoniu care adăpostesc sedii de instanţe de judecată pe întreg cuprinsul ţării, adevărate bijuterii arhitecturale construite în mare parte la început de secol 20, multe dintre ele purtând semnătura unor arhitecţi celebri. Aceste clădiri, printre care şi Palatul Justiţiei, au reflectat la momentul edificării, prin amplasarea lor în zonele de referinţă ale oraşelor, prin soluţiile arhitecturale, rolul central pe care justiţia îl avea în societatea românească. Ideea de a introduce Palatul Justiţiei pe agenda Festivalului „George Enescu“ a pornit de la dorinţa noastră de a asocia două simboluri cu încărcătură puternică, dar foarte diferite ale societăţii româneşti: Festivalul „Enescu“, un proi