Piaţa de comerţ modern (prin intermediul supermarketurilor, hipermarketurilor sau a magazinelor de tip cash&carry) din Republica Moldova este dominată de jucători din Ucraina şi Rusia, Metro fiind singura companie cu capital european prezentă la noi.
Astfel, deşi Republica Moldova este o ţară cu o economie de piaţă deschisă, cu un climat investiţional bun şi acceptă toţi investitorii care vin, 50% din piaţa de supermarketuri este deţinută de persoane care nu au cetăţenia Republicii Moldova, consideră expertul economic, Gheorghe Costandachi. Acest lucru nu e neapărat negativ, dar ar fi benefică pentru dezvoltarea acestui sector şi prezenţa investitorilor din vestul Europei.
Cei mai importanţi retaileri prezenţi pe piaţa comerţului alimentar sunt Fourchette, Nr.1, Green Hills Market, Fidesco, Unimarket Discount, IMC, Metro Cash&Carry, Pya te rochka şi Linella. Potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă Market Vector, în 2012, în Moldova erau circa 190 de supermarketuri şi hipermarketuri şi trei magazine cash&carry. Totodată, potrivit studiului, niciun jucător de pe segmentul de magazine de tip discount deocamdată nu şi-a făcut intrarea. În ţara vecină, România, erau înregistrate în anul trecut circa 1.000 de magazine de comerţ modern, piaţa fiind dominată de producători germani şi francezi.
Metro Cash&Carry, uriaşul german, a deschis primul centru comercial în Moldova la sfârşitul anului 2004, ţara noastră fiind a 27-a ţară în care liderul internaţional în comerţul cash&carry şi-a asigurat prezenţa. În prezent, activează trei magazine Metro, două în Chişinău şi unul în Bălţi. Metro Cash&Carry este reprezentat în 29 de ţări şi operează cu mai mult de 600 centre de comerţ cash&carry. Compania a încheiat peste 1.000 de contracte cu furnizori de produse alimentare şi nealimentare, din care peste 90% sunt producători şi distribuitori din Moldov