Twitter se pregăteşte să devină o companie publică şi să fie listat pe bursă, ca alte reţele sociale mai cunoscute. Valoarea acţiunilor ar urma să fie de 10 miliarde de dolari. Dar poate Twitter să reziste?
Potrivit "Wall Street Journal" , veniturile din publicitate vor ajunge la un miliard de dolari în 2014, în creştere faţă de cele 582 de milioane de dolari în 2013.
Twitter are aproximativ 200 de milioane de utilizatori şi devine astfel cea mai mare companie din domeniul social media care se listează la bursă, după Facebook. Reţeaua lui Mark Zuckerberg a avut câteva luni complicate, acţiunile scăzând dramatic în primele luni. Cu toate acestea, Facebook a reuşit să facă schimbările potrivite pentru a mulţumi investitorii, iar acţiunile au ajuns la un nivel mai bun decât listarea iniţială.
Ce va însemna acest lucru pentru Twitter? O regândire a sistemului sau o evoluţie pentru a suporta mai bine reclamele şi într-un mod creativ. Chiar săptămâna trecută firma a cumpărat MoPub pentru 350 de milioane de dolari. MoPub se ocupă de schimbul de reclame pe dispozitivele mobile, acolo unde Twitter are nevoie de o creştere masivă a veniturilor din publicitate pentru a supravieţui pe bursă.
Care sunt problemele Twitter?
Din păcate pentru reţeaua socială, ea nu şi-a atins ţintele de creştere pe care le avea ca obiective. A ajuns acum la aproape 240 de milioane de utilizatori, dar speranţele erau ca Twitter să ajungă la 400 de milioane de utilizatori până la finalul lui 2013. Potrivit AllThingsD, Twitter va ajunge doar la 260 de milioane de utilizatori.
Cu toate acestea, Twitter nu va avea neapărat probleme pentru că are prea puţini utilizatori. Dacă vor şti să folosească bine MoPub, vor putea livra reclame din Twitter în afara reţelei, lucru pe care Facebook nu poate să-l facă încă.
Avantajele Twitter
Spre deosebire de Facebook, Tw