Semne de viaţă în tabăra Microsoft şi Windows Phone. Cel puţin pe unele pieţe mai puţin dezvoltate şi încă în maturizare, gadgeturile cu Windows îşi fac loc încet, încet în buzunarele consumatorilor. Windows Phone a ajuns pe locul trei în Orientul Mijlociu, peste iOS de la Apple.
Potrivit datelor companiei de cercetare IDC, piaţa din Orient este în creştere cu 16,4% faţă de trimestrul al doilea din 2013. Aceste cifre includ Turcia, dar exclud Egiptul şi Africa de Nord. Nokia rămâne brandul favorit la numărul total de telefoane vândute, dar acest lucru se datorează nivelului de trai scăzut şi preţurilor convenabile pentru feature phone-urile companiei finlandeze. Astfel, Nokia are 45,2% cotă de piaţă totală. Samsung este pe locul secund cu 18,3%, dar veniturile sunt mult mai mari, datorită vânzărilor de smartphone-uri. Sud-coreenii deţin mai bine de jumătate din piaţa de telefoane inteligente.
Galaxy S III şi Galaxy S III Mini sunt cele mai populare smartphone-uri, mult peste iPhone 5 sau Galaxy S4. Apple a ajuns la o cotă de piaţă de 11,4%, obişnuită peste tot, deoarece clienţii aşteaptă noile apariţii, anunţate pe 10 septembrie la Cupertino. Nokia a reuşit să treacă de la 9,7% în primul trimestru la 11,8%, trecând peste Apple. Apariţia modelelor mai ieftine cu WIndows Phone a crescut cota Microsoft şi Nokia peste tot în lume. Paradoxal, Orientul MIjlociu încă mai apreciază telefoanele BlackBerry, care deţin o cotă de 13,3%, dar vânzările noilor dispozitive sunt slabe, potrivit "Hispanic Business".
Android are 60% din cora de piaţă la smartphone-uri. Viitorul se anunţă unul foarte interesant pe pieţele emergente, odată cu apariţia sistemului de operare Firefox, dar şi cu viitorul Tizen de la Samsung. Terminalele vor fi mai accesibile, Firefox fiind lansat pe telefoane ieftine deja.