Chevrolet are o mare tradiţie în categoria SUV-urilor. Industria auto evoluează continuu, apar tot timpul noi segmente, de nişă.
În clasa B a SUV-urilor, General Motors s-a mişcat ceva mai greu faţă de adversarii din piaţă, Americanii n-aveau cum să ingnore acest segment şi s-au conformat în cele din urmă: Opel Mokka şi Chevrolet Trax.
Vorbim de Trax, cel mai mic dintre SUV-urile celor de la Chevrolet. Cuvîntul cel mai potrivit pentru acesta este crossover. Oferă două versiuni de tracţiune: 4X2 şi, bineînţeles, 4X4. Ţinta lui este publicul urban, dar pentru că are şi o gardă de sol ceva mai ridicată (16 cm) te poţi aventura şi pe drumuri denivelate. Pentru un off-road veritabil, Chevrolet are SUV-uri adevărate.
Românii sînt fani declaraţi ai combustibilului pe motorină. Dacă nu mergi mult cu maşina pentru a amortiza diferenţa de bani dintre un benzinar şi un diesel, cel puţin 10.000 de kilometri într-un an an, nu mai merită banii. Consumurile au devenit cam aceleaşi, a apărut şi sistemul Start&Stop tocmai pentru a reduce consumul. Sigur, e o diferenţă în ceea ce priveşte cuplul motor, avantajul dieselului fiind indiscutabil.
Trax s-a pregătit pentru drive-test cu un propulsor turbo 1.4, benzină, cutie manuală în 6 trepte, tracţiune integrală, dar nepermanentă. Intră în acţiune atunci cînd sistemele electronice simt că Trax-ul are nevoie de ajutor.
Pentru că e turbo, înseamnă că Trax-ul are putere şi e foarte sprinten. Insonorizarea e bună şi maşina stă bine pe şosea.
Chevrolet a declarat un consum mediu pentru acest propulsor de 6,4 l/100 km. Dar cine se uită după cifrele oficiale? Cu un mers civilizat şi cu talpă fină pe pedala de acceleraţie, consumul se învîrte în jurul cifrei de 8l/100 km. Aşa că turbo nu e de speriat!
Chevrolet Trax 1.4 140 CP MT6 AWD
Preţ pornir