Apariţia monitorului de calculator echipat cu tuner TV a pus în real pericol “bătrânul” televizor, aflat în pragul trecerii de la tubul catodic la LCD. Cu sau fără campanii dirijate de marketing, texte cu titlul “moartea televizorului” umpluseră presa tipărită, publicaţiile specializate, dar şi spaţiul virtual cu prefixul “www”.
Industria TV a dat semnalul (clar) că nu se mută la muzeu odată cu campania deschisă pe toate fronturile: Full HD/ecrane care începeau să urce în diagonală, pe graficul 60/80/100 inci. Pentru cei mai sceptici, această mişcare părea doar un moft al unei industrii care “în mod clar pierduse războiul cu internetul şi cablul găzduite pe acelaşi şi unic monitor de computer”.
În ultimii doi-trei ani însă am făcut cunoştinţă cu o nouă expresie din lumea producătorilor de televizoare: Smart TV. Televizoarele capabile să se conecteze la internet, WiFi (reţeaua wireless din casă), deschizându-se astfel la întregul univers WWW, cu reţele sociale, canale TV online, apeluri VoIP-Skype, jocuri video etc.
IFA 2013- viitorul (tot mai) Smart TV
Ediţia IFA-Berlin din acest an, cea mai mare expoziţie de electronice şi electrocasnice din lume (6-11 septembrie), ne-a introdus în vocabular o nouă suită de expresii precum TV 3.0, Cloud TV. Cu alte cuvinte, tendinţa “absolutistă” a televizorului în mediul familial al locuinţei, dominând pratic noul ecosistem electro-IT&C, acela al convergenţei, al interoperabilităţii şi “ubicuităţii” conţinutului multimedia.
Albert Mombarg, şeful diviziei Smart TV în cadrul Philips-TP Vison şi membru în board-ul internaţional Smart TV Alliance a explicat pentru Jurnalul Naţional care sunt noile puncte forte ale ofensivei TV 3.0:
“Prin Cloud TV, utilizatorii noilor televizoare Philips au acces la sute de canale locale, naţionale sau specializate, în funcţie şi de di