Cei trei oameni de bază de la Apple, Tim Cook, Jony Ive şi Craid Federighi au acordat un rar interviu publicaţiei „Bloomberg Businesweek“ în care au explicat strategia Apple după lansarea celor două noi telefoane.
Articolul porneşte într-o tonă sarcastică, despre cum Apple se duce de râpă, telefoanele ieftine vor distruge publicul tradiţional, iar China va fi piaţa unde se va da startul unui declin global. Dar se pare că Tim Cook nu este afectat de aceste lucruri sau de fluctuaţia acţiunilor companiei. "Nu mă simt euforic când cresc. Nu îmi tai venele când se duc în jos. Am mai fost în acest roller coaster", spune Cook. De asemenea, el menţionează că nu este îngrijorat despre ieftinirea preţurilor telefoanelor. "Se întâmplă pe price piaţă din categoria electronicelor de consum", spune Cook.
Cui se adresează firma?
"Există o mare parte de gunoaie pe piaţă. Noi nu suntem în acea categorie", spune Cook. "Există un segment de piaţă care vrea un produs care să facă foarte multe lucruri pentru ei şi vreau să concurez ca un nebun acolo. Nu voi avea insomnii din cauza celeilalte pieţe", a mai spus şeful Apple.
Una dintre diferenţele dintre Apple şi celelalte companii este evidenţiată şi în modul cum interacţionează oamenii din conducerea lor. Jurnalistul Bloomberg spune că dacă asculţi o discuţie între directori Samsung, ei vor vorbi despre cum au ascultat piaţa şi au oferit ceea ce s-a cerut. Jony Ive şi Craig Federighi "vor petrece 10 minute despre efectul perfect de background blurat din iOS 7".
Inovează Apple?
Ive şi Federighi sunt convinşi că ritmul de inovaţie este foarte bun. Cei doi vorbesc nu neapărat despre numărul de inovaţii şi caracteristici, ci despre modul cum au fost integrate. "ca să facem senzorul de amprentă, a trebuit să rezolvăm foarte multe probleme. Nu am luat doar 10 caracteristici pe care să le integrăm şi apoi să