În ultimii cinci ani, accidentele rutiere care au avut loc la nivelul trecerilor de cale ferata din preajma localitatilor Scanteia, Uricani si Ciurea s-au soldat cu 44 de morti. Nicio masura concreta nu a fost luata de autoritati pentru a perveni alte tragedii. In timp ce politicienii locali flutura in fata iesenilor proiecte de autostrazi, lucrurile mai simple, precum montarea unor banale bariere la Scânteia, Uricani si Ciurea nu se fac.
"Din punctul meu de vedere, cifra este îngrijoratoare. Unde se va consuma urmatoarea tragedie? Urmeaza Ciurea? Din nou Scânteia? Cui îi vine rândul? Cine va fi numarul 45? Aproape 25.000 de euro costa o bariera, cheltui 75.000 de euro si trenul nu va mai curma vieti. In aceasta tara, putinele masuri bune se iau numai în urma unor evenimente care socheaza. Cât timp am fost prefect, am facut mai multe adrese catre CFR Infrastructura, în care am solicitat montarea unor bariere la nivelul trecerilor de cale ferata din cele trei localitati. Din pacate, am ramas doar cu adresele trimise si telefoane date. La Bucuresti, nimeni nu a vrut sa miste ceva", spune Dragomir Sava Tomaseschi, presedinte Forta Civica Iasi.
In momentul de fata, Iasul are 25 de parlamentari, fiind pe primul loc în tara, dupa Bucuresti. "Ministerul Transporturilor, în a carui subordine se afla CFR Infrastructura, este înca sub influenta unui parlamentar iesean. Chiar daca nu mai este ministru, domnul Fenechiu înca mai are oameni de încredere pe care i-a numit în functii atât în minister, cât si la CFR", mai spune Dragomir Tomaseschi.
În ultimii cinci ani, accidentele rutiere care au avut loc la nivelul trecerilor de cale ferata din preajma localitatilor Scanteia, Uricani si Ciurea s-au soldat cu 44 de morti. Nicio masura concreta nu a fost luata de autoritati pentru a perveni alte tragedii. In timp ce politicienii locali flutura in fata ies