"Adevărul" are în teste un iPhone 5s cu iOS 7 şi, după câteva ore cu telefonul am identificat şi o primă eroare care poate fi extrem de complicată pentru utizatorii simpli.
Ce ni s-a întâmplat? Eroarea a apărut de două ori pe telefonul abia configurat. Voice Over-ul, asistentul pentru nevăzători, s-a activat automat în momentul când am intrat în AppStore. Nu am apăsat nimic special, el pur şi simplu s-a activat.
De ce e o eroare? A folosi telefonul aşa e extrem de complicat şi să scoatem Voice Over-ul a trebuit să gândim câteva minute şi să aflăm pe forumuri soluţia. V-o prezentăm şi vouă.
Aşa arată un iPhone 5s cu Voice Over-ul activat. Puteţi vedea cum funcţionează.
Sistemul se bazează pe explicaţii vocale de la un asistent în momentul când apăsăm pe ecran sau îl deschidem. De asemenea, nicio aplicaţie nu se deschide decât cu dublu click, iar deblocarea se face prin selectarea numerelor şi apoi dublu tap pe ele. Dacă ecranul de start are mai multe pagini, nu puteţi derula.
Ce am făcut noi?
1. Telefonul se poate debloca prin amprentă sau prin apăsarea codului prin dublu click pe fiecare tastă.
2. Eram pe pagina 2 din 2 iniţial - pentru a ne întoarce la pagina 1, acolo unde sunt Setările - am apăsat butonul fizic central.
3. Dublu click pe Setări.
4. La setări trebuie să derulăm pagina, pentru a ajunge în meniul General - Accesibilitate - Voice Over. Dar nu putem face asta aşa cum suntem obişnuiţi, deoarece nu există slide pe un telefon cu Voice Over activat.
5. Folosiţi trei degete simultan pe ecran pentru a face pagina să coboare, ca şi cum aţi da scroll.
6. Dublu click pe General - Dublu click pe accesibilitate. Dublu click pe butonul verde pentru a scoate asistentul personal.
Nu ştim de ce am păţit asta, dar am citit că sunt probleme şi la alţi utilizatori. Aşteptăm feedback-ul celor