Viitorul televiziunii se schimbă, iar dacă acum doi-trei ani oamenii considerau că viitorul ar trebui să fie unul 3D, curând toţi creatorii de conţinut şi cei din infrastructură şi-au dat seama că este o nişă mult prea grea pentru a fi dezvoltată. Evoluţia formatelor HD sunt cele Ultra HD, iar producători ca Panasonic, LG sau Samsung au adoptat deja primele televizoare cu această tehnologie.
UHD înseamnă formate 4K şi 8K, iar preţurile sunt încă prohibitive. “Adevărul” a vorbit cu Martin Ornass-Kubacki, vicepreşedinte şi director regional ASTRA Europa Centrală şi de Est. SES Astra este în industria sateliţilor şi oferă infrastructura pentru transmisiuni HD şi Ultra HD. Firma a fost fondată în 1985 ca Societe Europeeene des Satellites, iar în 2001 subsidiara care se ocupă de sateliţii Astra a devenit SES Astra.
Sateliţii Astra dau televiziune către 135 de milioane de case din lume. Dacă vreţi să aflaţi ce cred cei care ţin în mână sau în largul cerului infrastructura viitorului, despre dezvoltarea pieţei de televizoare şi ce fel de conţinut vom consuma în următorii 10-20 de ani, citiţi, întrebaţi-ne şi discutaţi.
Toate articolele de pe adevarul.ro despre tehnologia Ultra HD pot fi găsite la acest link.
Care sunt tendinţele ecosistemului Ultra HD? În cât timp va deveni o piaţă de consum?
Ultra HD reprezintă un real progres, la fel ca trecerea de la SD la hd, însă putem spune că ULTRA HD oferă o experienţă de vizionare mai captivantă. Cu UHD, radiodifuzorii şi operatorii de televiziune cu plată au posibilitatea de a se diferenţia. Acum, adoptarea acestei soluţii depinde foarte mult de existenţa unui conţinut de foarte bună calitate şi capacitatea comercială a studiourilor/operatorilor de a investi într-un lanţ de producţie 4K. Mai întâi, trebuie să avem elementele care dau valoare acestei tehnologii – existenţa unui conţinut de o foarte bu