Ministrul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, spune că nu vrea ca firmele din turism să participe la târgurile internaţionale de profil doar pentru că standul este gratuit, adăugând: "Dacă ne ducem şi primim bătaie, cum am primit la Paris, este o contrareclamă".
La întâlnirea de vineri cu reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Staţiunilor Turistice şi ai Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România de la Băile Tuşnad, Maria Grapini a spus că, după criticile apărute în presă cu privire la modul în care s-a prezentat România la "International French Travel Market" de la Paris, a decis să vadă dinainte designul standului României de la târgurile intenaţionale de turism, spunând că nu vrea ca agenţiile şi firmele din domeniu să participe la târguri doar pentru că standul este gratuit.
"Noi avem nişte târguri pe care le plătim ca stand. Aici trebuie să vă spun un lucru foarte franc. Dacă ne ducem şi primim bătaie, cum am primit la Paris, este o contrareclamă şi nu este o îmbunătăţire a imaginii. Eu nu mai vreau să spună agenţii sau firme din domeniul turismului: «ne ducem cu orice preţ la un târg internaţional doar pentru că e gratuit standul». O să vreau - şi spun fără să mă consult cu Răzvan (Răzvan Filipescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism - n.r.) - ca orice târg extern care se formează, dacă este sub pavilionul României şi este stand naţional, dinainte să văd designul, cum arată aranjamentul în stand. Pentru că ministerul este bătut şi România este bătută acum, cu tot scandalul ăsta, dar amenajarea standului şi-o face fiecare firmă, fiecare expozant. Noi o să băgăm în procedură să avem ansamblul târgului dinainte", a afirmat Maria Grapini.
Potrivit acesteia, România trebuie să folosescă încă doi ani actualul brand turistic, timp în care aşteaptă studiul de impact referitor la rezultatele promovă