Un tânăr programator din România a realizat un site care explică într-un mod vizual economia mondială, cu ajutorul hărţilor făcute cu date publice de pe internet. Countrylicious este proiectul lui Daniel Chiriţă.
Despre site-ul tânărului născut în 1981 şi care în prezent lucrează la Bruxelles a scris şi publicaţia "Business Insider". Ea oferă mai multe hărţi care explică economia mondială cu uşurinţă, dar şi diferenţele între ţări. Potrivit blogului oficial al lui Daniel Chiriţă, site-ul prezintă informaţii cuprinzătoare despre ţările lumii, statistici despre populaţie, economie, comunicaţii şi transporturi.
Informaţiile sunt preluate de pe site-ul CIA World Facebook şi organizate într-o formă mai uşor de urmărit şi mai ales de înţeles. Countrylicious este organizat în mai multe secţiuni: hartă Interactivă, ţările lumii, clasamente, dar şi informaţii generale. Pentru fiecare există şi o prezentare detaliată. Cu ajutorul site-ului lui Chiriţă aflăm că Japonia are cel mai mare procent de datorie publică din PIB, urmată de Zimbabwe şi Grecia, că SUA are cea mai mare datorie externă, iar în Zimbabwe 95% din oameni nu au de muncă.
Dar hărţile interactive arată o imagine a economiei lumii. De exemplu, mai jos puteţi vedea ţările care export cel mai mult, pe primul loc fiind China, urmată de Statele Unite şi Germania. Aceste ţări sunt şi principalele cumpărătoare de produse.
Ţările care vând cea mai mare cantitate de petrol.
Ţările cu cea mai mare penetrare a dispozitivelor mobile. Cel mai mult este în Hong Kong, unde o persoană are în medie mai mult de 2 telefoane. Cea mai mică rată este 0,03 telefoane pe cap de locuitor, în Eritrea.
Cea mai mare penetrare a internetului este în Islanda, 93,1%, iar cea mai mică este în Timorul de Est, cu 0,2%.
Ţările care cheltuiesc cel mai mare procent din PIB pentru ar