CNADNR aşteaptă în următoarele două săptămâni ofertele finale de la cei trei investitori interesaţi de construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov şi estimează că va desemna câştigătorul la finalul lunii octombrie.
Din cei patru investitori precalificaţi, unul s-a retras, iar în etapa de dialog competitiv CNADNR a avut 12-13 întâlniri cu fiecare din companiile rămase în cursă, a declarat, luni, Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, la Conferinţa Naţională de Construcţii "Gala Business Construct", organizată de Ziarul Financiar.
"În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu ştiu dacă în totalitate", a spus el.
Pentru tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.
Neaga nu a precizat ce companie sau consorţiu s-a retras din procesul de selecţie.
CNADNR a comunicat, pentru Mediafax, că la începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction şi-a anunţat retragerea.
Traseul a fost modificat
Gândul a scris recent că traseul autostrăzii Comarnic-Braşov a fost modificat cu aproximativ o lună înainte de a fi anunţat câştigătorul contractului de concesiune, însă acest lucru nu va duce la întârzieri în procedura de atribuire. Astfel, tronsonul nu va mai trece "aproape de mijlocul oraşului Buşteni", adoptându-se varianta construirii a aproximativ 10 km de tunel pe cei 58 de km de autostradă, după cum a explicat pentru gândul directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.
„După săptămâni de negociere în cadrul perioadei de dialog competitiv am convenit modificarea traseului autostrăzii Comarnic-Braşov. Studiul de fezabilitate era făcut în 2002, iar la acea dată Buş