Principalele probleme identificate de cei mai mulţi dintre clienţii băncilor în relaţia cu băncile locale sunt dobânzile şi comisioanele prea mari, arată un sondaj realizat de portalul de servicii financiare Efin.ro, remis redacţiei.
Circa 40% dintre cei chestionaţi au afirmat că, pentru a le câştiga încrederea, băncile ar trebui să fie mai flexibile în reeşalonarea ratelor la credite în caz de incapacitate de plată, în timp ce 43% susţin că acestea ar trebui să reducă taxele şi comisioanele. 12% dintre respondenţi îşi doresc o mai mare transparenţă în ceea ce priveşte încheierea contractelor de credit/economisire, iar 5% aşteaptă diverse bonusuri.
„Întotdeauna, clienţii care au avut probleme în relaţia cu banca - în general, credite neperformante - au perceput băncile ca fiind inflexibile; cu siguranţă însă şi acestea trebuie să facă un efort pentru a-şi apropia din nou clienţii, aşa cum se întâmpla înainte de criză”, arată analistul economic Dragoş Cabat, Managing Partner Efin.ro.
Aproximativ jumătate dintre respondenţi au afirmat că, în prezent, colaborează cu două instituţii financiare, iar circa o treime colaborează doar cu o singură bancă.
Mai mult de jumătate dintre persoanele intervievate (53%) au spus că sunt mulţumite de serviciile instituţiilor financiare cu care colaborează în prezent.
Sondajul a evidenţiat faptul că cei mai mulţi dintre respondenţi utilizează foarte rar serviciul de internet banking al băncii cu care lucrează. Doar 6% dintre cei chestionaţi folosesc internet banking zilnic, iar 8% de câteva ori pe săptămână.
Sondajul a fost realizat telefonic, în perioada 19-24 septembrie, pe un eşantion de 374 de respondenţi pe baza unui chestionar structurat pe şapte întrebări
Principalele probleme identificate de cei mai mulţi dintre clienţii băncilor în relaţia cu băncile locale sunt dobânzile şi comisioanele p