Finalul serialului „Breaking Bad“ a fost folosit de brandurile din toată lumea pentru a se promova pe Twitter. Momentul arată de fapt că uneori nu contează legătura cu serialul în sine, ci folosirea, aproape fără sens, a unui hashtag popular.
Finalul "Breaking Bad" a făcut ca brandurile să bată la uşa acestuia duminică şi să plătească bani buni pentru reclamele către postul AMC. Pentru 30 de secunde de reclamă în timpul episodului s-au plătit 400.000 de dolari, potrivit AdAge, citat de "Huffington Post". Suma este asemănătoare cu cea plătită pentru emisiuni ca „American Idol“ sau „Modern Family“. De ce suma aceasta? Audienţa show-ului a ajuns la 6 milioane de oameni.
Fenomenul cel mai interesant vine însă de pe Twitter, unde brandurile au crezut că pot repeta momente excelente pentru social media, cum a fost în cazul Oreo la Super Bowl. Atunci, folosindu-se de căderea curentului electric, Oreo a postat o imagine care a devenit cea mai populară din istorie. Cât a costat? Nimic. Aşa că brandurile se agaţă de hashtag-urile oficiale din timpul serialelor pentru a capta o audienţă pe gratis.
Some whites never change #BreakingBadpic.twitter.com/cjw1OTqEPB — Clorox (@Clorox) September 30, 2013
La ce şi-au făcut brandurile reclamă? La şosete făcute la comandă, la tricouri, la clor ilustrat cu chiloţi sau la bere Miller. "Who else needs a beer after that finale?" se întreabă cei care administrează contul Miller.
Who else needs a beer after that finale? #BreakingBadpic.twitter.com/atqz61OPNg — Miller Lite (@MillerLite) September 30, 2013
Chiar şi partidele politice au folosit contul de Twitter şi serialul pentru a se promova. Democraţii au pus hashtag-ul #BreakingBad la o postare despre Obamacare.
#BreakingBad ends tonight, but if you like watching things spiral out of control, we've still got the @GOP. pic.twitter.com/e4