Conservatorii raman fermi pe pozitie in ceea ce priveste Codul Rutier. Il vor schimbat, dar nu este cazul sa se exagereze cu sanctiunile aplicate pentru abateri in trafic, spune presedintele PC Brasov, deputatul Ion Dinita. Acesta explica si de ce nu este bine ca Guvernul sa adopte o varinta diferita a legislatiei in domeniu, fata de versiunea parlamentarilor.
„Înţelegem foarte bine necesitatea disciplinării şoferilor în trafic şi chiar corelarea legislaţiei româneşti în domeniu cu cea euroepeană. Cu toate acestea în ultimii ani s-a constatat o scădere a abaterilor de la Codul Rutier. Prin urmare, nu-şi au rostul creşterile foarte mari ale amenzilor“, susţine parlamentarul braşovean.
Potrivit lui Diniţă, „venitul unui român este de zece ori mai mic decât venitul unui german şi în acelaşi timp, amenzile prevăzute de Noul Cod Rutier, care, precum aţi văzut, a fost amânat în şedinţa de Guvern de ieri, reprezintă de două ori mai mult decât cuantumul unei amenzi din Germania, ceea ce nu este corect. În plus, un om care primeşte o sancţiune pe doi ani de zile şi care este şofer profesionist, din contributor la bugetul de stat prin faptul că munceşte, va deveni un asistat social prin faptul că va deveni şomer”.
Deputaţii şi senatorii au o viziune diferită asupra Codului Rutier, lucru pe care l-au comunicat şi ministrului de Interne, atunci când acesta a venit să discute cu grupurile parlamentare. Tocmai de aceea este bine ca varianta finală a Codului Rutier să fie asemănătoare cu cea agreată de aleşi, declară Diniţă.
Conservatorul este de părere că nu este bine ca ordonanţa să reflecte doar viziunea Executivului: „Orice ordonanţă de urgenţă ajunge în Parlament. Ea poate fi votată în forma în care este, sau poate fi amendată. Gândiţi-vă ce se întâmplă dacă această ordonanţă îşi face efectele şi este respinsă în Parlament. Ceea ce a dus la înţelepciun