Un spot teleshopping pentru suplimentul alimentar Prosvent a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată, joi, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care a considerat că acest clip publicitar încalcă legislaţia audiovizualului.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un spot teleshopping la produsul pentru ameliorarea simptomelor prostatei Prosvent, care a fost difuzat pe posturile de televiziune România TV şi Realitatea TV.
CNA a primit mai multe reclamaţii în urma difuzării acestui spot, potrivit cărora clipul "induce în eroare" telespectatorii, întrucât descrie un supliment alimentar, însă acesta este prezentat ca un tratament în cazul unor boli grave. De asemenea, în sesizările înaintate CNA se subliniază că este vorba "o reclamă mincinoasă".
Potrivit Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), spotul publicitar încalcă prevederile articolului 1.3 din Codul de practică în publictate, potrivit căruia "comunicarea trebuie să evite orice afirmaţie sau reprezentare care ar putea înşela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare în special în ceea ce priveşte: a) caracteristicile sau efectele unui produs, cum ar fi: natura sa, compoziţia, metoda şi data fabricaţiei, modul de execuţie, domeniul de utilizare, eficienţa şi performanţa, cantitatea, originea geografică sau comercială, disponibilitatea, destinaţia, parametrii tehnico-funcţionali, rezultatele aşteptate ca urmare a utilizării acestuia ori rezultatele şi caracteristicile esenţiale ale testelor sau ale controalelor efectuate asupra sa, dacă produsul corespunde scopului".
De asemenea, spotul publicitar încalcă articolul 28, alineatul 3, conform căruia "comunicarea pentru medicamentele pentru care nu necesită prescripţie medicală, pentru suplimentele alimentare, tratament