Privatizarea CFR Marfa: ce conditii contractuale si-au asumat, dar nu au indeplinit institutiile statului. Lipsa unei pozitii clare de la Consiliul Concurentei, intarzierea conversiei in actiuni detinute de stat asupra CFR Marfa si lipsa avizului pe care Ministerul Transporturilor trebuia sa-l obtina de la finantatorii societatii pentru schimbarea structurii actionariatului sunt principalele piedici in calea privatizarii transportatorului feroviar. Piedici puse de stat, nu de investitorul desemnat castigator al licitatiei de privatizare. Privatizarea CFR Marfa trebuia incheiata pana in luna iulie a acestui an, nu atat pentru ca Guvernul si-a asumat acest lucru fata de FMI, ci pentru ca strategia de privatizare a fost gata in februarie si, de atunci, mai trebuiau indeplinite doar cateva formalitati. Iata ca am ajuns in octombrie, aproape de un nou termen-limita, si procesul de privatizare este inca incert, dar nu din cauza investitorului desemnat castigator prin licitatie, ci tot din cauza formalitatilor. Mai exact, din cauza unor institutii care chiar prin statutele si regulamentele proprii de functionare nu au cum sa indeplineasca in timp util acele angajamente, noteaza Adevarul.
Bank of Cyprus a inregistrat, anul trecut, pierderi de 2,3 miliarde euro. Creditorul cipriot Bank of Cyprus (BoC) a inregistrat, anul trecut, o pierdere neta de 2,3 miliarde de euro (3,1 miliarde de dolari), in crestere fata de cea din 2011, care a atins valoarea de 1,35 miliarde de euro, se arata intr-un raport financiar publicat ieri de banca, conform Reuters. Raportul financiar al bancii a fost anuntat, ieri, cu o intarziere de mai multe luni, din cauza dificultatilor aparute dupa ce Cipru a cerut ajutorul international in luna martie. Cipru a incheiat, la sfarsitul lunii martie, un acord de asistenta cu Banca Centrala Europeana, Comisia Europeana si Fondul Monetar Internation