Consiliul Concurenţei a retrimis spre reanalizare proiectul taxei de drum aprobat de plenul CJ Braşov
Propunerea de instituire a unei taxe speciale de utilizare a drumurilor judeţene din Braşov formulată de Consiliul Judeţean Braşov a fost respinsă de Consiliul Concurenţei. Acesta a argumentat că prevederile regulamentului sunt discriminatorii, limitează libertatea comerţului, iar tarifele propuse a fi aplicate persoanelor fizice şi juridice care tranzitează drumurile judeţene cu autovehicule cu masă egală sau mai mare de 7,5 tone ar fi cu 10% mai mari decât cele impuse prin rovinietă.
Taxa propusă: între 30 şi 50 de lei, pe zi
Decizia plenului CJ Braşov de a începe demersurile pentru instituirea acestei taxe a venit ca urmare a faptului că bugetul alocat în acest an de Guvern pentru întreţinerea şi repararea drumurilor judeţene a fost de numai 6,42 milioane de lei, infim în comparaţie cu necesităţile. Pe de altă parte, din cauza traficului greu, şi unele drumuri reparate anul trecut s-au degradat, motiv pentru care s-a considerat că ar fi normal ca şi cei care deteriorează să contribuie la aceste investiţii. În prezent, reţeaua de drumuri judeţene are 796,73 km, iar mai mult de jumătate are durata de exploatare depăşită. Taxa ar fi urmat să se aplice tuturor autovehiculelor care depăşesc 7,5 tone, şi să fie cuprinsă între 30 şi 50 de lei, pe zi. Astfel, anual, un camion care are mai mult de 24 de tone ar fi urmat să plătească 5.800 de lei. De această taxă ar fi fost scutite autovehiculele care fac transport de călători, ale poliţiei, pompierilor sau ambulanţei, iar agenţii economici care au contracte de lucrări cu Consiliul Judeţean Braşov ar fi putut achita doar 50% din această taxă.
Ce a avut Concurenţa de comentat
În urma analizei proiectului, Consiliul Concurenţei a constatat că „punerea în aplicare a acestuia ar putea a