Ultimele luni au fost foarte complicate pentru BlackBerry. Compania a înregistrat o pierdere de aproape un miliard de dolari, dar şefii firmei canadiene şi-au reafirmat fidelitatea pentru clienţi şi a încercat să-i liniştească pe aceştia printr-o scrisoare deschisă.
BlackBerry încearcă să-i facă pe clienţii actuali să nu plece spre alte companii, prin oferirea unor detalii despre situaţia lor financiară şi a serviciilor proprii. Firma canadiană afirmă că are o situaţie financiară foarte bună şi destui bani încât să o ducă bine încă o perioadă. Momentan, tranzacţia prin care BlackBerry a fost vândută către fondul financiar Fairfax nu s-a încheiat, BlackBerry încercând să anime piaţa prin negocieri cu Google sau Samsung.
În schimb, la nivel corporate, firma va trece printr-o restructurare - 4.500 de oameni vor fi daţi afară, iar compania se va concentra din ce în ce mai mult pe servicii şi nu pe produsele propriu-zise, care au avut probleme mari în a convinge clienţii. Cel mai bun smartphone scos de BlackBerry, Z10, a fost un eşec total. Interfaţa touchscreen era reuşită, dar nu a reuşit să atragă oamenii, mai ales că multe aplicaţii lipseau, iar clienţii aşteptau un terminal cu tastatură integrală, dar cu un sistem de operare modern.
"Puteţi să vă bazaţi pe noi în continuare. Cum ştim asta? Avem destul cash şi o balanţă de datorii impecabilă. Trecem printr-o restructurare, iar ţelul nostru este să ne reducem cheltuielile cu 50% pentru a fi mai eficienţi", scriu reprezentanţii BlackBerry, într-o scrisoare care nu este asumată de niciunul dintre şefi.
Apoi, toată scrisoarea deschisă reprezintă o trecere în revistă a "celor mai bune produse din clasa lor", care sunt evident BlackBerry. Compania numeşte "cea mai bună unealtă de productivitate" dispozitivele cu BlackBerry 10, de asemenea amintesc de sistemele de securitate şi de sistemul de managame