Sâmbătă, la Teatrul Metropolis, va avea loc premiera spectacolului "Tartuffe" sau "Impostorul", de Molière, o comedie interzisă minorilor...
Scenă din spectacolul „Tartuffe” de la Teatrul Metropolis
Sursa: ADRIANA GRAND
O montare în versuri, "Tartuffe" se anunţă unul dintre evenimentele stagiunii. Din distribuţie din care fac parte actori cunoscuţi precum George Costin, Sorin Miron, Nicoleta Hâncu sau Adela Mărculescu. Despre spectacol şi lumea de azi, am stat de vorbă cu Victor Ioan Frunză.
- EVZ: De ce "Tartuffe" acum?
- Victor Ioan Frunză: "Tartuffe" vorbeşte despre impostură într-o epocă a imposturii şi e extrem de legat de realitatea imediată... vorbeşte despre greutatea cu care poţi să faci diferenţa între bine şi rău. Apoi, este un text care a fost interzis şi pe care noi îl jucăm într-o formă necenzurată, fără adăugirea pe care cenzura l-a silit pe Molière să o scrie. La vremea respectivă, i s-a cerut să adauge un act şi jumătate, un fel de happy-end. Or, partea asta noi am eliminat-o şi spectacolul se opreşte exact în momentul în care Tartuffe iese învingător...
- Şi atunci unde mai e comedia?
- Comedia există, asta este şi surpriza şi cred că a fost şi măreţia construcţiei lui Molière. Că a scris o comedie bufă, care are un final extrem de amar. E un spectacol denudat de efecte, până şi muzica lipseşte cu desăvârşire. Totul se desfăşoară pe ritmuri de toacă, pentru că Tartuffe e un bigot.
- Este un "Tartuffe" contemporaneizat?
- Textul ne trimite la România de azi, nu trebuie să-l forţăm. Mie nu-mi plac actualizările acum la modă, mi se par vulgare, triviale.
- Bigotismul lumii noastre are corespondent în spectacolul Dvs.?
- Este foarte prezent. E ipocrizia politicienilor noştri... Dar relatarea în comic te eliberează. Iar faptul că finalul nu mai e hollywoodian arată cât de grav poate fi totul, dacă